در حال دریافت اطلاعات ...

فراخوان استخدام اردیبهشت ۱۴۰۳

با ثبت نام در سامانه هوشمند استخدام از خدمات زیر بهره مند گردید.

ارسال اتوماتیک رزومه رزومه شما به صورت اتوماتیک برای کارفرمایانی که نیاز به شخصی با ویژگی های شما دارند ارسال خواهد شد.
دریافت استخدام های مرتبط دریافت تمامی استخدام های مطابق با رزومه شما، همراه با نمایش درصد مطابقت
ایجاد صفحه اختصاصی رزومه با ایجاد صفحه اختصاصی، رزومه شما برای تمامی شرکت ها و سازمان ها قابل مشاهده میباشد.

استخدام جانبازان و ایثارگران در سال 96

استخدام جانبازان و ایثارگران در سال 96

دستگاه های اجرایی قوانین مربوط به استخدام ایثارگران را اجراکنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی دستگاه های متولی مکلف به اجرا کردن قوانین مربوط به جذب و استخدام ایثارگران در این استان هستند.
به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی روز سه شنبه در نشست ستاد امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: تمامی دستگاه های اجرایی مشمول جذب سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، وضعیت نیروهای ایثارگر خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کرده تا نسبت به تبدیل وضعیت آنها براساس ضوابط در مرکز کشور پیگیری صورت گیرد.
وی افزود: سهمیه ایثارگران در هر گونه جذب نیروهای جدید قراردادی، پیمانی و رسمی در دستگاه های دولتی و شرکت ها با نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بنیاد شهید و امورایثارگران پیگیری خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دولت به اشتغال و امور ایثارگران توجه ویژه داشه و ورود ایثارگران به عرصه کارآفرینی و اشتغال در بخش خصوصی هم مورد تاکید آن است.
وی تصریح کرد: ارائه خدمات به ایثارگران و نشر فرهنگ ایثار و ایثارگری در جامعه از اهمیت بالائی برخوردار است که مسئولان باید به این ۲ مهم اهتمام جدی داشته باشند.
پیشتر مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که ۳ هزار نفر از فرزندان خانواده‌های شاهد و ایثارگر کهگیلویه و بویراحمد بیکار هستند.
۵۰ درصد جمعیت فعال استان معادل ۳۳ هزار نفر در دوران هشت ساله دفاع مقدس به صورت داوطلبانه به جبهه‌ها اعزام شدند که ۹۹ درصد رزمندگان این منطقه زیر ۳۰ سال بودند.
کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۱۰ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده سرافراز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

جزئیات اخذ گواهی کسر خدمت فرزندان ایثارگران

سردار ابراهیم کریمی در خصوص آخرین اخبار از کسر خدمت ایثارگری اظهار کرد: در اجرای قانون کسرخدمت ایثارگری مورد اشاره در بند (د) ماده (۸۸) قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه کشور، مشمولانی که سابقه جبهه و یا تجمیع جبهه، جانبازی و آزادگی والدین آنان به امتیاز ۲۸ و ۲۹ می‌رسد، می‌توانند با مراجعه به یگان خدمتی والدین، گواهی کسرخدمت را دریافت کنند.

وی افزود: آن دسته از کارکنان وظیفه که امتیاز کسرخدمت آنان کمتر از ۲۸ بوده و امکان بهره مندی از معافیت را نداشته‌اند، در صورتی که واجد شرایط بهره مندی از ضوابط قبلی کسرخدمت ایثارگری باشند، می‌توانند از امتیاز ۹ روز کسرخدمت ایثارگری بهره مند شوند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در تشریح ضوابط سابق کسرخدمت ایثارگری بیان کرد: مشمولان غیر غایب متولد ۷۲ به قبل که تا قبل از ۱۹ آذر امسال به خدمت اعزام شده‌اند، به ازای هرماه حضور در جبهه، اسارت و یا درصد جانبازی والدین، ۹ روز کسرخدمت به آنان تعلق می‌گیرد.

وی گفت: برابر هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح، آن دسته از مشمولان واجد شرایط (اعزامی قبل از ۱۹ آذر) که موفق به دریافت گواهی کسرخدمت ایثارگری با ضوابط قبلی نشده‌اند، همچنان فرصت دارند با مراجعه به یگان خدمتی والدین خود، برای اخذ گواهی مذکور اقدام کنند تا سوابق آنان در سامانه وظیفه عمومی ثبت شود.

کسر خدمت و معافیت فقط برای ایثارگران ۲۸ و ۲۹ ماهه

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: طبق اصرار مجلس شورای اسلامی و با توجه به برنامه پنجساله امسال فقط ۲۰ هزار نفر کسانی که دارای ۲۸ و ۲۹ ماه ایثارگری باشند معاف می‌شوند؛ طرح کسری خدمت که تا قبل از این بود ملغی شده است.

سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین آمار مراجعه افراد دارای ۲۸ و ۲۹ ماه ایثارگری به مراکز پلیس + ۱۰ اظهار داشت:‌ در ساعات اولیه روز گذشته حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر برای ثبت‌نام به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کردند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص کندی ثبت‌نام و اینکه مخاطبان در مورد عدم اطلاع یگان‌های نظامی در صدور گواهی انتقاد داشته‌اند، بیان داشت: در روزهای اول، اجرای کار به کندی پیش رفت چرا که دستورالعمل‌ها و پروسه کاری کمی طول کشید؛‌ البته باید بگویم که هم به صورت تلفنی هم مکتوب به یگان‌های نظامی موارد را ابلاغ کرده‌ایم.

سردار کریمی با اعلام این مطلب که در حال حاضر همه یگان‌های نظامی نیروهای مسلح برای صدور گواهی اطلاع و آمادگی کامل دارند، گفت: در حال حاضر هیچ مشکل خاصی وجود ندارد و کسانی که دارای ۲۸ و ۲۹ ماه ایثارگری هستند می‌توانند برای دریافت گواهی به یگان‌های نظامی مراجعه کنند.

این مقام ارشد نظام وظیفه در پاسخ به دیگر سؤال فارس در خصوص نارضایتی قشر عظیمی از فرزندان ایثارگران در خصوص قانون جدید تصریح کرد: در ابتدا که کار ثبت‌نام انجام شد خود ما نیز احساس می‌کردیم که نفرات بیش از ۲۰ هزار نفر در سال باشند؛ ضمن اینکه ما اصرار داشتیم که قانون باید برای همه باشد؛ درست مثل قبل که به ازای هر ماه خدمت ایثارگری ۹ روز کسر خدمت تعلق می‌گرفت و مشکل خاصی نیز پیش نمی‌آمد.

سردار کریمی اظهار داشت: ابلاغ این قانون موجب شد عملا کسر خدمت ملغی شده و فقط در قالب ۲۰ هزار نفر برای ایثارگران ۲۸ و ۲۹ ماه ایثارگری باشد؛ البته باید گفت کسر خدمت‌های قبلی فقط شامل متولدین ۷۲ به قبل که تا ۱۹ آذر ۹۶ ثبت نام کرده‌اند، می‌شود.

وی ادامه داد: ما مایل بودیم که قانون برای همه باشد اما اصرار مجلس بود و قانونگذار قانون را به مرحله اجرا گذاشت؛ اگرچه معتقد بودیم که به یک عده‌ای ضرر می‌رسد و قانون قبلی می‌توانست شامل حال تعداد زیادی از افراد شود.

سردار کریمی گفت: طبق برنامه پنجساله هر سال ۲۰ هزار نفر در طرح کسری و معافیت خدمت ایثارگری قرار خواهند گرفت.

جزئیات کسر خدمت ایثارگران اعلام شد

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات کسر خدمت فرزندان ایثارگر را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ابلاغ کسر خدمت ۲۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگر در سال جاری، جزئیاتی از نحوه کسر خدمت این افراد را تشریح و اظهار کرد: در پی ابلاغ بهره‌مندی سالانه ۲۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگر از کسر خدمت سربازی و اصرار مجلس شورای اسلامی بر اجرای کسر خدمت ۲۰ هزار نفر از افراد دارای بیشترین امتیاز، ابلاغ کسر خدمت این تعداد که براساس ثبت‌نام انجام شده و پالایش آماری بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند در تاریخ ۱۸ بهمن ابلاغ شد.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: همه سازمان‌های تابعه نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع باید در اسرع وقت زمینه اجرای این ابلاغیه را در یگان‌های نیروهای مسلح فراهم سازند و با توجه به ابلاغ انجام شده، عدم اطلاع از مقررات از هیچ یک از یگان های مذکور پذیرفته نیست.
وی گفت: با توجه به آمار موجود در مرحله اول، کسانی که امتیاز ۲۸ و ۲۹ را کسب کرده‌اند می‌توانند به یگان‌های مربوطه مراجعه کرده تا کسر خدمت آنها اعمال شود.
کمالی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در سن مشمولیت بوده، سرباز، دارای برگه اعزام، دانشجو و … باشند باید به یگان‌های مذکور مراجعه کرده و ثبت‌نام اولیه در پلیس+۱۰ شرط لازم کافی نیست.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نحوه اطلاع این افراد گفت: برای افراد ثبت‌نام شده پیامکی ارسال نخواهد شد، زیرا هرکس ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه ایثارگری داشته باشد و در سال ۹۶ در سن مشمولیت باشد، می‌تواند برای استفاده از کسر خدمت‌های در نظر گرفته شده مراجعه کند.
وی اضافه کرد: این افراد پس از ثبت اطلاعات خود در یگان‌های مربوطه باید یک نسخه از تاییدیه را به پلیس +۱۰ جهت صدور کارت پایان خدمت (برای سربازان) و معافیت برای سایر مشمولین تحویل دهند. کسانی که امتیاز ۲۸ و ۲۹ را دارا باشند حداکثر به مدت یک ماه فرصت دارند که اظهارات اولیه در ثبت‌نام نخست خود را اثبات کنند.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین آموزش متصل به اعزام به جبهه جزو سوابق جبهه محسوب شده و هر یگانی که ابلاغ مذکور را دریافت نکرده باشد، باید از رده‌های بالاتر خود پیگیر دریافت ابلاغیه شود.
وی تاکید کرد: چنانچه ظرف مهلت یک ماه پس از ابلاغیه، ظرفیت ۲۰ هزار نفری در نظر گرفته شده برای کسر خدمت فرزندان ایثارگران تکمیل نشود، کسانی که امتیاز ۲۷ را دارا باشند فراخوان شده تا جهت کسر خدمت‌های در نظر گرفته شده مدارک خود را تحویل دهند.
کمالی در پایان با بیان اینکه متولدین ۷۲ و قبل‌تر در نحوه استفاده از این کسر خدمت به ۲ دسته تقسیم می‌شوند، گفت: دسته نخست کسانی هستند که دارای امتیاز ۲۸ و ۲۹ بوده و براساس مقررات مذکور در بالا با آنها رفتار می‌شود و دسته دوم کسانی هستند که امتیاز ۲۸ و ۲۹ را ندارند ولی تا تاریخ ۱۹ آذرماه امسال به خدمت سربازی اعزام شده‌اند یا سوابق را ثبت کرده‌اند که برای این افراد برابر مقررات قبلی، به ازای هر امتیاز، ۹ روز کسر خدمت دریافت خواهند کرد.

۲۰ درصد مشمولان اعزام به خدمت سربازی غایب هستند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد مشمولان اعزام به خدمت سربازی در اغلب اعزام‌ها غایب هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حبیب جعفرزاده ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: ۱۵ تا ۲۰ درصد مشمولان اعزام به خدمت سربازی در اغلب اعزام‌ها به صورت میانگین غایب هستند.
وی با اشاره به معافیت تحصیلی دانش‌آموزان، افزود: دانش‌آموزان فقط تا سن ۲۰ سال تمام مجاز به تحصیل هستند و افراد با سن ۱۸ سال برای ادامه تحصیل حتما باید مدرک معافیت تحصیلی داشته باشند بنابراین مسئولان مدارس باید از طریق دفاتر پلیس +۱۰ درخواست معافیت پزشکی کنند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه برخی به مدت زمان در نظر گرفته شده برای معافیت تحصیلی انتقاد دارند، ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده یک مدت زمان متعادل و منطقی برای حداکثر زمان استفاده برای بهره‌مندی از معافیت تحصیلی در نظر گرفته شده است تا افرادی که تحصیلات خود را در مقطع دبیرستان به اتمام رسانده و یا به هر دلیلی ادامه تحصیل نمی‌دهند در صورت رسیدن به سن قانونی ۱۸ سال تنها یک سال فرصت داشته باشند تا پس از اتمام تحصیل به دفاتر پلیس ۱۰ + مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه مشمولان اعزام به سربازی که هشت سال غیبت دارند بنا بر قانون تا پایان امسال اجازه سفر به کشور را دارند، عنوان کرد: این افراد برای تردد در کشور باید براساس جرایم تعیین شده براساس مدارک تحصیلی کارت پایان خدمت دریافت کنند و افرادی هم که کمتر از هشت سال غیبت داشته و به مدت زمان سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند سالانه به مدت دو بار و حداکثر تا سه ماه حق سفر به داخل کشور را دارند و این قانون تا سال ۱۴۰۰ هجری شمسی اعتبار دارد.
جعفرزاده با بیان اینکه افراد ساکن در خارج از کشور که به سربازی اعزام نشده‌اند باید روی پاسپورت خود حتما مهر ویژه تردد خارج از کشور داشته باشند، عنوان کرد: افراد با مدارک کارشناسی و به بالا که متقاضی طرح سرباز معلمی بوده که یکم اسفند ۹۶ و یا یکم اردیبهشت‌ماه ۹۷ مدت زمان تاریخ اعزام‌شان هست باید تا یکم تیرماه ۹۷ درخواست خود را به نظام وظیفه برای سرباز معلمی بفرستند.
وی با اشاره به مفاد ماده ۴۵ قانون وظیفه خدمت عمومی مبنی بر استفاده سربازان از طرح کسری خدمت ایثارگران، تصریح کرد: طبق این قانون در ابتدا افرادی که والدین آنها سابقه بیش از ۳۰ ماه خدمت در مناطق جنگی را داشتند یک فرزندان پسر آن خانواده از اعزام به خدمت سربازی معاف می‌شد و برای آنها که کمتر از ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه را داشتند قانون کسر خدمت تعلق می‌گرفت و این قانون مختص فرزندان پسر تا متولد ۷۲ و کمتر بود.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال قانون ماده ۴۵ دارای تغییراتی بوده است، خاطرنشان کرد: براساس مقررات جدید اگر امتیازات به عدد ۲۴ برسد افراد مشمول استفاده از قانون طرح کسری خدمت ایثارگران خواهند شد بدین ترتیب افرادی که والدین آنها ۲۴ ماه دارای خدمت در جبهه‌ها به صورت عملیاتی بوده، دارای جانبازی ۲۴ درصد و یا اسارت به مدت ۲۴ ماه داشته باشد حق استفاده از این طرح را دارند.
وی با بیان اینکه توجه سازمان وظیفه بیشتر روی مهارت‌آموزی سربازان است، خاطرنشان کرد: سربازانی که پیش از اعزام دارای شغل بوده ولی مدرک مهارتی ندارند در هنگام حین خدمت سربازی از آنها آزمون گرفته و مدرک فنی و حرفه‌ای برای‌شان صادر می‌شود.
جعفرزاده با بیان اینکه نیروی انتظامی در سال‌های اخیر در بیشتر موارد خدماتی را به شهروندان ارائه کرده است، ابراز کرد: نیروی انتظامی در طول یک سال گذشته بالای ۱۸ میلیون و در آذربایجان‌غربی نیروی انتظامی بالای ۷۰۰ هزار خدمت ارائه کرده است که بیشتر این خدمات هم از طریق معاونت اجتماعی بوده است.
وی با اشاره به برخی شرایط در استفاده در قانون تمدید اعزام سربازی، اشاره کرد: بیماران به شرط تائید مراکز مربوطه نیروی انتظامی، یا افرادی که یکی از اعضای درجه یک آنها فوت کرده از تاریخ وقوع فوت به مدت دو ماه می‌توانند اعزام سربازی خود را تمدید کنند، افرادی که هنوز سربازی برادرشان به اتمام نرسیده است نیز می‌توانند از قانون تمدید سربازی به شرط نداشتن غیبت سربازی استفاده بکنند.