در حال دریافت اطلاعات ...

فراخوان استخدام اردیبهشت ۱۴۰۳

با ثبت نام در سامانه هوشمند استخدام از خدمات زیر بهره مند گردید.

ارسال اتوماتیک رزومه رزومه شما به صورت اتوماتیک برای کارفرمایانی که نیاز به شخصی با ویژگی های شما دارند ارسال خواهد شد.
دریافت استخدام های مرتبط دریافت تمامی استخدام های مطابق با رزومه شما، همراه با نمایش درصد مطابقت
ایجاد صفحه اختصاصی رزومه با ایجاد صفحه اختصاصی، رزومه شما برای تمامی شرکت ها و سازمان ها قابل مشاهده میباشد.

اخبار اشتغال بانوان در سال 96 (اخبار کار و اشتغال)

اخبار اشتغال بانوان در سال 96 (اخبار کار و اشتغال)

ایجاد اشتغال برای یک، سوم زندانیان کشور

معاون اصلاح و تربیت سازمان زندان ها کشور اعلام کرد که با استفاده از کارخانه ها و کارگاه های تولیدی وابسته به این سازمان و طرح های فضای سبز برای یک سوم زندانیان کشور شغل ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا،ابوالفضل حجتی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم درختکاری که در جاده برغان استان البرز انجام شد، با اشاره به اهمیت اشتغال زندانیان،افزود: در نظر داریم طرح اشتغال زایی برای تمام زندانیان سراسر کشور اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه اشتغال زایی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی است، گفت: فعالیت مددجویان در کارگاه های تولیدی نقش موثری در بهبود روحی و معیشتی زندانیان دارد.
وی اظهار داشت: همچنین اشتغالزایی زندانیان به معیشت خانواده های آنان و بازگشت آبرومندانه به اجتماع تاثیر بسزایی دارد.

اختصاص ۶۷ درصد مشاغل ایجاد شده در سال گذشته به زنان

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی زنان موفق ایران گفت: ۶۷ درصد مشاغل ایجاد شده در سال گذشته به زنان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، پروانه مافی افزود: دومین کنگره ملی زنان موفق ایران به لطف خداوند متعال ،اسفند ماه امسال نیز برای دومین سال متوالی در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می شود.
وی اظهار کرد: سال گذشته این رویداد بزرگ و ملی با حضور و استقبال گسترده بانوان محترم از سراسر ایران، از جمله نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، اعضاء محترم شوراهای اسلامی، کارآفرینان، اساتید دانشگاه و مدیران ارشد سازمان ها و نهاد ها و دستگاه های اجرایی برگزار و ضمن تبیین و واکاوی مناسبات لازم جهت حضور بیش از پیش زنان در عرصه های اجرایی خصوصا در مناصب مدیریتی، بر اساس رصد های صورت گرفته و اطلاعات دریافتی شاهد بازخوردهایی بسیار مطلوب و بی سابقه در سال های اخیر بوده ایم.
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس تاکید کرد: عدم امکان اثبات سازی توانمندی های زنان برای حضور در عرصه های مختلف بویژه در برنامه ریزی و مدیریت که حوزه های قدرت محور هستند روز به روز مخاطبان را بیشتر با این پرسش رو به رو می کند که چالش های زنان بیش از آن است که بتوان به سرعت آن را برطرف کرد، که این موضوع به خودی خود لازمه برگزاری چنین نشست هایی است.
مافی گفت: رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: مشارکت سیاسی زنان در جمهوری اسلامی ایران یکی از محور های قابل بحث در تعاملات اجتماعی است. همانطور که تعمیق مشارکت در تمامی سطوح جامعه یکی از شاخص های توسعه است، حق مشارکت در حوزه رای دادن و افزون شدن درصد ورودی دختران نسبت به پسران به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به همراه حضور موثر آن ها در عرصه های گوناگون اجتماعی بیانگر مجموعه ای از توانایی ها و اساس نیاز است که برخی رویکرد های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی موانعی در قالب سازمانی و فردی در پیش روی آن ها ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر با حضور بانوان محترم در مجلس شورای اسلامی ، شاهد حضور عینی زنان در تصمیم گیری های کلان کشور در عرصه قانون گذاری هستیم. همانگونه که شاهد بودیم ، بدو تشکیل مجلس دهم و بلافاصله بعد از تایید اعتبارنامه نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی در صحن علنی، فراکسیون زنان و خانواده با حضور همه زنان نماینده تشکیل شد و نخستین جلسه خود را برگزار کرد که این موضوع خود نشانه ای بزرگ از وجود عزم راسخ و پتانسیل بالقوه در بانوان محترم ایران اسلامی، خصوصا در عرصه های سیاست گذاری است.
پروانه مافی با اشاره به “سهم زنان از مدیریت و موانع پیش رو” به عنوان یکی از چالش ها و موضوعات جدی اظهار داشت: دولت با تمامی بحران هایی که داشته و شرایطی که پشت سر گذاشته ۶۷ درصد از شغل های ایجاد شده در سال گذشته را به زنان اختصاص داده است وی اعلام کرد: علاقه مندان و پژوهشگران گرامی می توانند با توجه به محورهای کنگره از جمله شناسایی موانع پیش روی نقش آفرینی مدیریتی بانوان در دستگاه اجرایی، بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی در عدم حضور بانوان کشور در بخش های مدیریتی، شناسایی راهکارهایی جهت افزایش حضور بانوان در بخش های مدیریتی، شناسایی فرصت و تهدیدها در عرصه حضور بانوان در بخش های مدیریتی و…، مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتیwww.topwomeni.ir به دبیرخانه کنگره، ارسال نمایند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی میتوانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های ۴-۳۳۶۹۹۰۹۳-۰۲۱و ۹-۳۶۶۲۱۳۱۸-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

دستگاه‌های دولتی موظف به اجرای قانون مرخصی ۹ماهه زایمان هستند

عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان مجلس، با انتقاد از عملکرد دولت در اجرای قانون برنامه ششم توسعه بر ضرورت اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه تاکید کرد.
سیده فاطمه ذوالقدردر گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیگیری مداوم فراکسیون متبوعش برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان زنان از ۶ ماه به ۹ ماه گفت: بی‌تردید برای اجرای این قانون همه دستگاه‌ها مدت شش ماه را اعمال می‌کنند به ویژه برای افرادی که کارمند رسمی هستند این مهم با لحاظ حقوق و مزایا تحقق پیدا می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته برای اجرای این قانون به مدت ۹ ماه ممکن است برخی دستگاه‌ها موانعی ایجاد کنند، به طوری که احتمال دارد با این میزان افزایش بدون لحاظ حقوق و بیمه موافقت شود که این مورد نیز به دلیل اینکه در پی عدم اجرای قانون صورت گرفته قابل پیگیری خواهد بود.

وی با انتقاد از اینکه دولت خود را ملزم به اجرای صددرصد قانون برنامه ششم توسعه نمی‌داند، خاطرنشان کرد: افزایش مرخصی زایمان در قانون برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته اما به درستی اجرا نمی‌شود، هرچند این تنها به این بخش محدود نمی‌شود بلکه بسیاری از بندهای مندرج در این قانون از سوی دولت اجرا نشده است و حتی برنامه پنجم توسعه نیز تنها ۳۰ درصد از آن اجرایی شده است در حالی که بخش زیادی از وقت صحن مجلس برای بررسی مواردی که در برنامه‌های توسعه آمده صرف شده است.

ذوالقدر با بیان اینکه تمام بخش‌های دولتی موظف هستند تا قانون افزایش مرخصی زایمان را برای افرادی که تحت پوشش بیمه قرار دارند، اجرا کنند، تاکید کرد: هم‌اکنون مجلس باید از طریق ابزارهایی که در اختیار دارد، دولت را ملزم به اجرای مفاد قانون برنامه ششم توسعه کند.

ذوالقدر در مورد اعتباراتی که برای اجرای افزایش مرخصی زایمان در بودجه ۹۷ پیش‌بینی شده است، اظهارکرد: هرچند ردیفی تحت این عنوان در بودجه ۹۷ در نظر گرفته نشده است، اما باید از اعتباراتی که برای صندوق‌های بیمه‌ای یا وزارتخانه‌ها تعیین شده به اجرای این قانون تخصیص یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تکذیب اظهارنظر برخی مبنی بر اینکه عدم اجرای قوانین حمایتی برای زنان کشور به دلیل نگاه سنتی که در بین مسئولان وجود داشته صورت می‌گیرد، یادآورشد: این قوانین حمایتی جدید است، بنابراین توجه به این بخش به فرهنگسازی نیاز دارد، ضمن اینکه عدم اجرای این قبیل قوانین فارغ از دیدگاه‌های سنتی به دلیل کمبود اعتبارات صورت می‌گیرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان مجلس، با اشاره به نظارت نمایندگان زن فعال در مجلس برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان تصریح کرد: ما پیگیر این مهم هستیم و قطعا اگر شکایتی هم در این خصوص وجود داشته باشد از طریق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیگیری خواهیم کرد

کلیشه‌های فرهنگی مانعی برای اشتغال زنان

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه به دلیل کلیشه‌های فرهنگی و عدم اطمینان مدیران مرد بسیاری از زنان هنوز در وزارتخانه‌ها به جایگاه مناسب و درخور دست نیافته‌اند، حضور زنان در عرصه‌های مختلف را یکی از محورهای مهم توسعه پایدار دانست.طیبه سیاوشی شاه عنایتی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه میزان اشتغال زنان در کشور متناسب با تعداد فارغ‌التحصیلان این قشر نیست، گفت: اگرچه معظل بیکاری گریبانگیر تمام افراد جامعه است اما زنان در این حوزه با مشکلات بیشتری درگیر هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه زنان تحصیلکرده با توجه به توانایی‌ها و قابلیت‌هایی که دارند جذب بازار کار نمی‌شوند؛ حضور زنان در عرصه‌های مختلف یکی از محورهای مهم توسعه پایدار در کشور است اما به دلیل عدم‌ استفاده از زنان که ۶۳ درصد از این قشر تحصیلکرده هستند کشور نتوانسته وارد مرحله توسعه پایدار شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور باید شایسته سالاری محقق شود، بیان کرد: در اصل ۲۰ قانون اساسی به حقوق برابر زن و مرد در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اشاره شده اما زنان در کشور از این حقوق برابر سهمی نبرده‌اند؛ براساس برنامه ششم توسعه باید رویکرد عدالت جنسیتی برای زنان رعایت شود.

سیاوشی اظهار کرد: در اواخر دولت یازدهم شورای عالی اداری مصوبه‌ای مبنی بر اختصاص ۳۰ درصد از مناصب ملی و کلان برای جوانان و زنان تصویب کرد اما متاسفانه نتیجه این مصوبه به صورت عینی و ملموس دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در قانون راهکارهایی برای اشتغال زنان وجود دارد، تاکید کرد: عدم هماهنگی در اجرای قوانین عاملی است که باعث شده تعداد بسیاری از زنان نتوانند در مشاغل مهم اجرایی با توجه به توانایی‌های خود به کار گرفته شوند؛ متاسفانه به دلیل کلیشه‌های فرهنگی و عدم اطمینان مدیران مرد بسیاری از زنان هنوز در وزارتخانه‌ها به جایگاه مناسب و درخور دست نیافته‌اند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: در بسیاری از موارد زنان در صورتی که تمایل دارند خود کارآفرینی کنند نیز با موانعی بسیاری روبه رو می شوند چراکه تصور عموم بر این است که زنان پشتوانه و ضمانت کافی مالی ندارند و به همین دلیل از ارائه تسهیلات به آنها خودداری می‌کنند